pushTAN
To retrieve your online banking login details, you will need the S-pushTAN-App. If your S-pushTAN-App is not working or hasn’t yet been set up, these instructions explain how to request a new registration letter.
Sparkassen-Card (debit card) – card number
If you are setting up the app a repeat time, you will be asked to enter your card number. This is why it is important to have your Sparkassen-Card (debit card) to hand. The card number is on the back of the card.
username/login ID for online banking
If you have forgotten your online banking PIN, you can use your username or login ID to restore access to online banking. You can find your login ID in your initial online banking registration login details.
What to do if your account has been blocked. And how to login with your login ID or retrieve your username. These instructions also cover what to do if your S-pushTAN-App isn’t working or hasn’t yet been set up.
Easy to follow step-by-step instructions.
Note: These instructions are an example only and may slightly differ depending on your mobile end device or bank.
The two letters will be sent on different dates. Once both of them have arrived, you will first need to set up your S-pushTAN-App again.
To do so, follow the instructions under “Set up S-pushTAN-App again – after reinstall“. When you are setting up the app again, you will be asked to enter your username and PIN from the registration letter and to change the PIN immediately for security reasons.
Once that’s done, you will be able to log into online banking with your username and new PIN.
Please note that your online banking password/PIN are not the same as the passwords for your App Sparkasse and S-pushTAN-App. These instructions also cover what to do if your S-pushTAN-App isn’t working or hasn’t yet been set up.
Easy to follow step-by-step instructions.
Note: These instructions are an example only and may slightly differ depending on your mobile end device or bank.
The two letters will be sent on different dates. Once both of them have arrived, you will first need to set up your S-pushTAN-App again.
To do so, follow the instructions under “Set up S-pushTAN-App again – after reinstall“. When you are setting up the app again, you will be asked to enter your username and PIN from the registration letter and to change the PIN immediately for security reasons.
Once that’s done, you will be able to log into online banking with your username and new PIN.
The following guide contains step-by-step instructions for removing a PIN lock. These instructions also cover what to do if your S-pushTAN-App isn’t working or hasn’t yet been set up.
Note: These instructions are an example only and may slightly differ depending on your mobile end device or bank.
The two letters will be sent on different dates. Once both of them have arrived, you will first need to set up your S-pushTAN-App again.
To do so, follow the instructions under “Set up S-pushTAN-App again – after reinstall“. When you are setting up the app again, you will be asked to enter your username and PIN from the registration letter and to change the PINs immediately for security reasons.
Once you have done so, you will be able to log into online banking with your username and new PIN.
Machen Sie Ihr Konto bei uns zur Hauptbankverbindung! Der Kontowechsel-Service nimmt Ihnen dabei so gut wie alles ab.
So funktioniert der Kontowechsel-Service:
Schritt 1: Wenn Sie bei Ihrer bisherigen Bank Online-Banking genutzt haben, können Sie sich direkt mit den Zugangsdaten Ihres alten Kontos anmelden. Falls nicht, hilft Ihnen eine „Guided Tour". Damit können Sie den Kontoumzug auch ohne Online-Banking-Zugang starten.
Schritt 2: Anhand der Umsatzdaten Ihres alten Kontos werden Ihre bisherigen Zahlungspartner ermittelt. Sie können diese überprüfen, Änderungen vornehmen und Zahlungspartner hinzufügen oder ignorieren. Sollten Sie den Kontoumzug ohne Online-Banking-Daten durchführen, hilft Ihnen die „Guided Tour" bei der Auswahl der Zahlungspartner.
Schritt 3: Falls gewünscht, können Sie ein Musteranschreiben für die Kündigung Ihres alten Kontos erstellen lassen.
Schritt 4: Sie erfassen digital Ihre Unterschrift.
Schritt 5: Wir erstellen automatisch Anschreiben zu Ihrer neuen Kontoverbindung.
Schritt 6: Wir verschicken diese an Ihre Zahlungspartner.
Schritt 7: Im Anschluss erhalten Sie Ihr persönliches Kontowechselpaket per E-Mail mit:
◾einem Übertragungsprotokoll
◾Kopien der versandten Schreiben
◾Vordrucken zum Selbstversenden
◾einer Liste Ihrer Daueraufträge und einer Anleitung, wie Sie diese neu einrichten können
Hinweis: Voraussetzung für die Nutzung unseres Kontowechsel-Service ist ein Girokonto bei der Sparkasse Mainfranken.
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